Офісний бомж - так можна жартівливо перевести новий підхід в організації робочого простору (workplace innovation) компанії Philips. Як у шестисот їх співробітників виходить сидіти на 420 стільцях?
Раніше концепція інновацій в робочому просторі (WPI) була успішно впроваджена
Philips-ом в офісах Голландії, Індії, Норвегії, Сінгапурі, Туреччини, Швеції, Бразилії і Португалії. Здавалося б, на фото нічого незвичайного.
Концепція WPI надихає людей на пошук нових ідей і рішень бізнес-задач. Кожен співробітник може вибирати робоче місце в залежності від планів на день. Офіс поділений на зони для індивідуальної та спільної роботи, відпочинку, зустрічей і нарад, і кожна з них володіє унікальним дизайном і світловим рішенням.
У співробітників немає свого постійного робочого місця. Ідея в тому, що вони займають або ті місця які вільні, якщо вони приходить пізно, або ті, які їм зручні.
В офісі є кілька типів робочих місць: опенспейс, де всі знаходяться разом, приміщення на одну людину, для бажаючих працювати на самоті, конференс зали на 4, 8, 10 чоловік і десять тематичних зон відпочинку «Росія», «1950-ті», «Париж», «Природа», «Гори», «Океан», «Нідерланди», «Нью-Йорк»,«Рим» і «Авангард»
Своїх місць співробітники не мають. Вони сідають на будь-яке, яке їм подобається. Так виглядають абсолютно всі комп'ютерні столи в компанії: офісне крісло, монітор, клавіатура, миша, зарядка для ноутбука (вони у всіх одного виробника) і IP-телефон. Зайнявши місце і ввівши на ньому свій код, внутрішній додатковий номер телефону працівника перемикається на цей стіл.
- А якщо мені подобається біля вікна сидіти? Заб'ю місце, поставлю фотографію дружини, слоника з Індії?
- Спочатку намагалися, але компанія боремося з цим. Не можна прийти і сказати «я тут сидів, тут моя чашка присохла». Йдучи співробітник повинен залишити місце абсолютно порожнім.
- Але, адже, іноді зручніше працювати кампанією? Я хочу сидіти разом з усіма!
- З цим просто, є зони куди можна сісти разом і щось обговорити: переговорки і кава-зони. Скрізь вайфай, не треба бути прив'язаним шнуром до місця.
Привчати співробітників до нових правил почали за півроку, ще до переїзду в новий офіс. Пояснювали ідеологію workplace innovation, ввели логування на телефонах. Спочатку, звичайно, всі забували реєструватися на робочому місці.
Нові правила приживалися дуже важко, але завдяки їм зберігається конфіденційність - зі столів згрібається абсолютно все, ніяких стікерів з паролями від пошти і документів, які можуть помітити випадкові люди, не залишається.
Але найголовніше - в офісі працюють 600 чоловік, а в ньому всього 420 робочих місць. Хтось в відряджені, хтось хворіє чи у відпустці. Постійно сидіти на роботі не потрібно, але певну кількість годин на тиждень тут проводити треба.
Робочий день починається за бажанням з 7, 8, 9 або 10 години ранку. Обов'язковими для присутності є годинник з 11 до 16, звісно, якщо в цей час немає якихось зустрічей. Крім цього, кожен співробітник один день в тиждень може працювати з дому - доступ у внутрішню мережу компанії дозволяє організовувати робочі веб-мітинги.
Ще одне правило - no meetings on Friday - в компінії
Philips не призначаються зустрічі на п'ятницю, це день коли розгрібати все, що накопичилося і час для обдумування майбутніх звершень.